5. JAK NA SKVĚLÝ OBSAH

Sice jsme se k němu dostali až na závěr, ale kvalitní obsah je základ SEO. Bez něj to prostě nepůjde.

Čím víc kvalitního obsahu na webu budete mít, tím větší je pravděpodobnost, že zaujmete jak vyhledávače, tak své návštěvníky.

Na internetu je vaše konkurence vzdálená na jedno kliknutí myší. Je to úplně jiná situace, než když jste jediný otevřený krámek s potravinami na malém městečku. Mějte to stále na mysli!

Obsah webu si rozdělíme na dvě části – statickou a dynamickou

Statické stránky jsou například Úvod, Naše služby, Ceník, Kontakt... Popisujeme na nich naše hlavní služby, podáváme všechny potřebné informace a směřujeme návštěvníka k nějaké akci (nákupu, objednávce, zatelefonování, přihlášení k odběru novinek…).

Dynamická část webu je místo, kam pravidelně přidáváme nový obsah – většinou se jedná o blog, aktuality či novinky.

Statická část webu

Na těchto stránkách říkáme, kdo jsme, co a pro koho děláme, kolik to stojí, jak nás kontaktovat. Je naprosto nezbytné, abyste v obsahu stránek návštěvníkovi sdělili svou konkurenční výhodu. Jakou jedinečnou hodnotu pro ně dokážete vytvořit? Potřebujete odpovědět na otázku potenciálního zákazníka „Proč bych měl používat právě váš produkt/vaše služby?“.

Dobrá orientace na webu je velmi důležitá. Pokud máte ve struktuře více úrovní, přidejte do levé části obsahu stránky rozbalené menu. Díky tomu získá návštěvník přehled o celkové nabídce, kterou v dané kategorii nabízíte.

Nezapomínejte na výzvy k akci

Na konec každé stránky řekněte návštěvníkovi, co má dělat. Prohlédnout si další stránku, vyplnit kontaktní formulář, přihlásit se k odběru newsletteru… Taková akce vždy přirozeně vyplývá z obsahu a tématu stránky.

V patičce webu se obvykle uvádí copyright se jménem nebo názvem firmy. Přidejte si k názvu firmy i svůj obor (tedy hlavní klíčové slovo) a pokud podnikáte lokálně tak i město nebo celou adresu. Tím si pojistíte, že budou mít všechny stránky webu v obsahu vaše primární klíčové slovo i lokální cílení.

Dynamická část webu

Vyhledávače milují čerstvý obsah a milují weby, které pravidelně přináší nový obsah. Je tady jedno „ale“. Nezakládejte blog jen proto, že se to musí. Takový blog vám k ničemu nebude. Pořádně si rozmyslete, jestli opravdu chcete (a budete!) pravidelně publikovat články, které budou mít hodnotu pro vaše čtenáře. Pokud se ale pro blog rozhodnete, u vyhledávačů si určitě polepšíte!

Na co si dejte pozor při psaní článku

Pravidelné publikování na blogu zabere dost času a energie, a aby se vám vynaložená investice vrátila, dobře si promyslete, co chcete publikovat.

  • 1
    Smysl článku
    Mnoho blogových příspěvků je v podstatě o ničem. Možná je v nich spousta zajímavých informací, ale není jasné, proč jsou důležité. Dejte svému článku jasný smysl a svému čtenáři důvod si ho přečíst.
  • 2
    Struktura
    O struktuře obsahu jsme si říkali u použití klíčových slov, ale opakování je matka moudrosti. I zde platí, že strukturováním obsahu na jednotlivé části usnadníte pochopení čtenářům i vyhledávačům.
  • 3
    Obrázky
    Vždy přidávejte obrázek. Text bez obrázku je totiž nudný. Obrázek vyvolá emoce a představivost a to dostane čtenáře blíž k tématu, o kterém píšete.
  • 4
    Originální obsah
    Nekopírujte cizí články nebo myšlenky. Nikdo nechce číst stejnou věc víckrát. To ale neznamená, že nemáte psát o věcech, o kterých píšou i jiní. Vždy ale potřebujeme téma obohatit o svůj pohled, zpracovat ho po svém.
  • 5
    Interní prolinkování
    Články na blogu jsou skvělou příležitostí pro interní prolinkování. Jakmile se článek dotkne tématu z vašeho oboru a čtenáře by mohla zajímat i vaše nabídka, vyberte si relevantní stránku či několik stránek ze struktury a odkažte na ně z vybraných míst textu.
  • 6
    Pozor na gramatické chyby
    Přečtěte si po sobě článek několikrát a zkuste najít všechny případné chyby. Určitě stojí za to, dát nejprve článek přečíst někomu jinému.
  • 7
    Výzva k akci
    Čtenář došel na konec zajímavého článku... a co dál? Tady přichází zásadní moment. Nabídněte mu další akci! Možností je dost. Pomocí tlačítek sociálních sítí sdílet článek. Přečíst si další související články na vašem blogu. Přihlásit se k odběru newsletteru, díky kterému se bude dozvídat o dalších skvělých článcích od vás.

Tipy na obsah blogu

Pro každé téma a obor se hodí publikovat odlišný typ obsahu, proto je těžké předávat konkrétní rady. Existují ovšem typy obsahu, které jsou pro uživatele přínosné, jako např.:

  • Osobní zkušenosti a příběhy
  • Užitečné informace
  • Recenze
  • Návody, rady a tipy
  • Novinky z vašeho oboru

Obsah nad zlato

Ano, vyhledávače potřebují najít klíčové slovo na konkrétních místech stránky, rozhodně se ale vyvarujte umělému cpaní klíčových slov téměř všude. Existuje řada důvodů, proč byste si na textech měli dát záležet.

Důvěra a budování značky

Kvalitní a zajímavý obsah povede k větší důvěře. Pokud lidé vašemu webu důvěřují, s větší pravděpodobností se na něj vrátí a udělali to, k čemu je směřujete – koupili si váš produkt, přihlásili k odběru newsletteru apod. Díky kvalitnímu obsahu si budujete vlastní značku a prestiž.

Sdílení na sociálních sítích

Dobře psaný obsah má mnohem vyšší šance, že ho někdo bude sdílet na sociálních sítích. V tomto případě ale nestačí, aby byl obsah „dobrý“, musí být „skvělý“. Jedině tím si vyslouží, že mu dá čtenář osobní doporučení sdílením na své timeline na Facebooku, Twitteru nebo jakékoliv jiné sociální síti.

Přidejte si tlačítka sociálních sítí k článku. Nejen, že usnadníte uživatelům možnost obsah sdílet, ale uděláte radost i vyhledávačům, které mají sociální prvky na stránkách tuze rádi.

Zjednodušeně řečeno – pokud váš obsah milují lidi, budou ho milovat i vyhledávače!