1. co je seo?

SE(O)znamte se s vyhledávači. Kapitola o tom, co je SEO, jak fungují vyhledávače a podle čeho řadí své výsledky vyhledávaní.

SEO
= SEARCH ENGINE OPTIMIZATION
= OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE

Tak to bychom měli překlad anglické zkratky. Hlavní cíl SEO je optimalizovat weby tak, aby se co nejvíc líbily vyhledávačům a ty ho umísťovaly co nejvýš ve svých výsledcích vyhledávání, díky čemuž web navštíví mnohem víc lidí. Teď potřebujeme zjistit, co jsou a jak fungují vyhledávače a především, jak správně optimalizovat.

Nejpoužívanější vyhledávače v ČR

Vyhledávače slouží k vyhledávání informací na internetu. Používáme je téměř všichni téměř každý den, jen ne všichni ten stejný. Někdo nedá dopustit na Google, jiný má raději Seznam.

Hlavní cíl vyhledávače

Hlavním cílem každého vyhledávače je najít pro svého uživatele ten nejlepší obsah, který je na internetu na jeho dotaz k mání, a který co nejlépe uspokojí jeho potřebu (informace, produkt, služba...). Po zadání klíčového slova dostane uživatel seznam webových stránek, které vyhledávač považuje za relevantní pro jeho dotaz.

Jak fungují vyhledávače

Představme si internet jako síť, která propojuje všechny stránky. Jakým způsobem se ale dostane vyhledávač k obsahu všech těch webových stránek? Má pomocníky! Říká se jim vyhledávací roboti neboli pavouci.

Hlavní cíl vyhledávače

Hlavním cílem každého vyhledávače je najít pro svého uživatele ten nejlepší obsah, který je na internetu na jeho dotaz k mání, a který co nejlépe uspokojí jeho potřebu (informace, produkt, služba...). Po zadání klíčového slova dostane uživatel seznam webových stránek, které vyhledávač považuje za relevantní pro jeho dotaz.

Jak fungují vyhledávače

Představme si internet jako síť, která propojuje všechny stránky. Jakým způsobem se ale dostane vyhledávač k obsahu všech těch webových stránek? Má pomocníky! Říká se jim vyhledávací roboti neboli pavouci.

Tito pavouci neustále běhají po celém internetu a navštěvují webové stránky, ze kterých si stahují všechny informace, které dostali od vyhledávače za úkol zjistit.

Všechno pak nosí do datového úložiště (neboli hlavního indexu) vyhledávače, který tak získává přehled o všech webových stránkách, které pavouci navštívili, protože má jejich obsah stažený pěkně u sebe.

Když pak uživatel zadá do vyhledávače dotaz (neboli klíčové slovo), vyhledávač se podívá do svého indexu a na základě různých hodnotících kritérií, která si podrobněji probereme za chvilku, vybere hlavní vítěze neboli weby, které zobrazí jako první ve výsledcích vyhledávání.

Podle čeho určují vyhledávače pořadí?

Jakým způsobem vyhledávač vybírá ty nejlepší stránky do svých výsledků vyhledávání? Každý vyhledávač má vlastní kritéria (tzv. algoritmus), podle kterého jednotlivé stránky hodnotí a vytváří si vlastní pořadí stránek.

Pro vyhledávače je důležitý především obsah stránky/webu, technické nastavení webu, množství a kvalita zpětných odkazů z jiných webů a popularita webu.

Návody na tomto webu jsou především o obsahové optimalizaci a věnují se první části - obsahu stránek, struktuře a vzájemnému prolinkování obsahu v rámci webu.

Základní teorii už víme. Teď nás čeká praxe. Klíčová slova!