4.2 Klíčová slova v obrázcích

Vyhledávače posuzují všechny součásti webu a obrázky jsou pro ně velmi důležitý obsah. Existují parametry obrázků, podle kterých vyhledávače vyhodnocují relevantnost obrázku pro konkrétní klíčová slova. 

1. ALT popisek obrázku

V redakčních systémech webů zpravidla najdete u obrázku možnost vyplnit tzv. alternativní text, zkráceně alt. Hlavním smyslem tohoto textu je použitelnost pro nevidomé uživatele, kteří se díky popisku dozví, co na obrázku je. Stejně tak předává alternativní text tuto informaci i vyhledávači, který neumí rozlišit, co se na obrázku nachází.

Do altu popište stručně obsah obrázku pomocí několika slov, i tady je vhodné promítnout přirozeně klíčová slova. Alternativní text píšeme s diakritikou a mezerami.

Díky popisku můžeme získat pozice i v tzv. „obrázkovém vyhledávání“, do kterého se v Google přepnete pod vyhledávacím oknem:

Pomocí toho pak můžete docílit zobrazení vašich obrázků ve vyhledávání, jako např. tato „outdoorová bunda dámská“:

2. NÁZEV souboru PŘI NAHRÁVÁNÍ

Už při nahrávání obrázků pojmenujte soubory smysluplně s využitím klíčových slov – např. „damska-outdoorova-modra-bundawoox-rain-winner.jpg“ místo „DSC5249.jpg“.

Název souboru je vždy bez diakritiky a oddělovaný pomlčkou.