2.3 JAK A KDE hledat klíčová slova?

možnosti, kde hledat klíčová slova; nástoje na hledání klíčových slov

Inspirujte se u konkurence

Další dobré místo, kde najdete vhodná klíčová slova, jsou stránky vaší konkurence. Podívejte se, co používá v nadpisech, v názvech kategorií, v obsahu stránek.

Zeptejte se lidí

I když svému oboru rozumíme a myslíme si, že ho známe od A do Z, pravděpodobně nám některý úhel pohledu uniká.

Jednoduše si to ověříme tak, že pozveme pár svých přátel, kteří se nejvíce podobají vašim zákazníkům, posadíme je k Seznamu nebo Googlu a poprosíme, aby si představili, že chtějí koupit naše zboží nebo služby. Během toho sledujte, jak přemýšlejí nad vaším produktem, a zaznamejte si, co do vyhledávače píší. Postup zopakujte alespoň se 3 různými lidmi – a velice pravděpodobně alespoň na jedno nové téma narazíte.

Až vaše podnikání urazí kus cesty a budete hledat způsoby, jak objevit další klíčová slova, vyzkoušejte tento postup přímo se svými zákazníky.

Zeptejte se našeptávače

Dalšími pomocníky pro hledání klíčových slov jsou našeptávače samotných vyhledávačů. Začněte psát klíčová slova, která už znáte, a podívejte se, co vám vyhledávač nabízí za další fráze začínající na vaše klíčové slovo. Tato klíčová slova vychází přímo z hledání uživatelů Googlu nebo Seznamu.

Nástroje na hledání klíčových slov

V tomto bodě už máme představu o tom, jaká klíčová slova bychom na webu potřebovali. Teď je na čase vyzkoušet nástroje, které vám seznam klíčových slov rozšíří o další, co vás doteď nenapadla.

Übersuggest – nejjednodušší cesta

Nejjednodušší varianta pro vás bude využití bezplatného nástroje na návrh klíčových slov Übersuggest. Stačí zadat klíčové slovo, zatrhnout, že chcete data pro Českou republiku a dostanete návrhy související se zadaným klíčovým slovem. Vyberte si z nich ty relevantní a přidejte je do své excelové tabulky s klíčovými slovy. Nástroj je sice v angličtině, ale česká klíčová slova umí výborně.

Pro pokročilé – Adwords + Sklik

Velice užitečné nástroje na vyhledávání klíčových slov poskytují systémy Sklik a AdWords. Jde o PPC systémy, které zprostředkovávají reklamu na Seznamu (Sklik) a Googlu (AdWords). Tyto reklamy se zobrazují nad přirozenými výsledky vyhledávání a jsou označeny jako „Reklama“ – na Seznamu žlutě a na Googlu zeleně:

Oba tyto systémy nabízí funkci na hledání klíčových slov a ke každému klíčovému slovu zároveň zobrazuje tzv. „hledanost“ - tj. kolik lidí měsíčně vyhledává dané klíčové slovo.

Návrh klíčových slov od Skliku

Údaje o nových klíčových slovech a jejich hledanosti z vyhledávače Seznam zjistíte jednoduše registrací do jejich systému Sklik. Při registraci nic neplatíte, a i když reklamy nebudete využívat, můžete účet používat pro funkci zvanou „Návrh klíčových slov“, kterou najdete v menu:

Do políčka pod nadpisem zadejte své klíčové slovo a nástroj vám zobrazí návrhy podobných klíčových slov. Vyberte si ta, která odpovídají vašemu podnikání, a pokračujte s dalšími klíčovými slovy z předešlých kapitol.

Pro zjednodušení práce s funkcí „Návrh klíčových slov“ používáme rozšíření do prohlížeče Sklik plugin (pouze pro Chrome), díky kterému se nám po kliknutí na klíčové slovo vytvoří ve vedlejším sloupci tabulka včetně hledanosti, která se zachová i při hledání dalšího klíčového slova. Po vyhledání všech našich důležitých klíčových slov pak tabulku jednoduše stáhneme: