2.4 jak pracovat se seznamem klíčových slov

excel, měření v collabimu, shrnutí

Hoďte to do excelu

Všechna slova, na která jsme dosud narazili, si zaznamenáme pod sebe do jednoho excelového souboru. Seznam klíčových slov klidně necháme co nejobsáhlejší, aby se nestalo, že omylem vynecháme některá důležitá klíčová slova.

Jak zjistíme hledanost?

Máme seznam klíčových slov a teď potřebujeme vědět, zda je někdo vůbec hledá. Bylo by totiž neefektivní věnovat čas a energii optimalizaci na klíčové slovo, které nikdo nehledá – i kdybychom byli první na Seznamu i Google, na web by nám nepřišla ani noha.

Collabim

Pro zjištění měsíční hledanosti jednotlivých klíčových slov nám pomůže nástroj Collabim. Umožní nám jednoduše a na pár kliků zjistit hledanost našich klíčových slov na Seznamu i Googlu. Collabim má základní verzi pro 300 klíčových slov zdarma. Stačí se zaregistrovat a v horní liště vybrat záložku Klíčová slova:

Kliknutím na „Přidat nová klíčová slova“ si přidáte svůj seznam klíčových slov, a jakmile Collabim načte všechna data pro daná klíčová slova, dostanete tabulku zobrazující objem měsíčního vyhledávání:

Pokud se již věnujete pravidelně optimalizaci, Collabim vám pomůže monitorovat umístění vašeho webu ve vyhledávačích. V neplacené verzi aktualizuje pozice pro 5 klíčových slov denně, ostatní pak 2× měsíčně. V placené verzi pak aktualizuje denně umístění 40 klíčových slov a kromě toho sleduje i umístění konkurence apod.

Příklad z praxe

Pokud máte hotovo, výsledkem by pro vás měla být tabulka, jakou má např. profesionální fotograf z Brna:

Klíčová slova – shrnutí

Dozvěděli jsme se, jak nahlížet na klíčová slova nejen ze svého pohledu, ale i z pohledu zákazníka, jak si ověřit, která klíčová slova se opravdu hledají, a v ruce teď máme kompletní seznam klíčových slov, ze kterých jsme vybrali ta nejdůležitější, tzv. long taily. S těmi budeme dál pracovat napříč celým webem, jak se dozvíme v dalších kapitolách.