8. SLEDUJTE NÁVŠTĚVNOST

Věnovali jste spoustu práce optimalizaci a teď byste rádi zjistili, jaký měla vyše snaha efekt? Seznamte se s nástroji Google Analytics a Google Search Console.

Vložte si na web měřící kód Google Analytics

Google Analytics je bezplatná služba od Googlu, díky které zjistíte, kolik lidí na váš web přišlo a také odkud přišli (vyhledávač, placená reklama, sociální sítě, email …). Ukáže vám, na jaké stránky se návštěvníci podívali, kolik času na webu strávili, jestli si web prohlíželi na počítači nebo na mobilu. Abyste tato data získali, potřebujete si na web vložit Google Analytics kód.

Jak získáte Google Analytics kód?

Zaregistrujte se do Google Analytics zkopírujte si měřicí kód, který najdete ve volbě „Správce“ > „Údaje o měření“ > „Měřicí kód“.

Vytvořte si účet v GSC

Zároveň si vytvořte účet v Google Search Consoli a v ní profil pro svůj web. Google Search Console je služba Googlu, a proto vám zobrazí pouze informace z tohoto vyhledávače. Kromě statistik o návštěvnosti v ní najdete i spoustu dat o nastavení webu z pohledu Googlu. Nejzajímavější funkcí pro nás bude, přes jaká klíčová slova a na jaké stránky se k nám návštěvníci z Googlu dostali.