7. co v seo určitě nedělat

Občas přílišnou snahou o optimalizaci můžete dosáhnout pravého opaku. Přečtěte si, čeho byste se měli vyvarovat, pokud vám jsou pozice ve vyhledávání milé.

1. Nekopírujte obsah

Vyhledávače nemají rádi přesně stejný obsah na více stránkách. Proto se snažte, aby veškerý obsah na vašich stránkách byl pokud možno unikátní a nevytvářejte kopie stránek, na kterých upravíte SEO nastavení s tím, že budujete obsah.

Originalitu svých textů (případně to, jestli někdo nekopíruje vás) si můžete zkontrolovat pomocí nástroje Copyscape.

2. nepoužívejte stejná klíčová slova dokola a všude

Klíčová slova používejte s citem! Jinak si vyhledávače snadno všimnou, že na vašem webu něco nehraje a klíčová slova se v něm nepřirozeně opakují. Skloňování, používání synonym, příbuzných slov a slov patřících ke stejnému tématu vám pomůže víc než opakování toho stejného dokola.

3. nepoužívejte stejná klíčová slova ve všech odkazech

Cit zapojte i při vytváření interních odkazů. Nepoužívejte stejné texty v odkazech. Heslo opět zní: hlavně přirozeně a tak, aby odkaz navazoval na obsah a text. Pak se vám velmi pravděpodobně nestane, že se bude opakovat jedno klíčové slovo v odkazech pořád dokola.

4. nevytvářejte stránky s minimálním obsahem

V kapitole o struktuře jsme si říkali, že vyhledávač oceňuje bohatý web s hodně podstránkami. To ale neznamená, že si namyslíme pro každé hodně specifické klíčové slovo podstránku, ale nevytvoříme pořádný obsah. Takhle nám na webu budou viset haldy stránek s neužitečným obsahem, který nikdo nechce čist.